Forum Dyskusyjne PPJK

Forum Żeglarzy Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Zobacz również: Strona główna PPJK
Teraz jest sobota, 6 czerwca 2020, 01:29

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2020, 20:02 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Uwagi (merytoryczne):
1. Brak tytułu "dokumentu" - w poprzednich wydaniach stwierdzano, że są to "Przepisy Pomiarowe Jednokadłubowych Jachtów Kabinowych", "Formuła PZŻ 2013 - 2016" lub "Przepisy klasowe jachtów klasy T" , "Edycja 2017 2020", już bez PZŻ.
Na końcu proponowanego dokumentu jest logo PZŻ z dopiskiem, że "Przepisy Pucharu Polski Jachtów Kabinowych Klasy T, zostały sfinansowane ze środków Polskiego Związku Żeglarskiego".

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2020, 22:13 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
2. Brak w składzie Komisji Jurka Kubaszewskiego. ?

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 12:53 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
3. Dodano w uwagach o stosowaniu: zmiany wprowadzone przez WS w PRŻ lub PPSŻ.
Fajnie, tylko dlaczego niektóre zapisy w "projekcie" są niezgodne z zapisami powyższych przepisów światowych?

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 12:55 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Admirał napisał(a):
3. Dodano w uwagach o stosowaniu: "zmiany wprowadzone przez WS w PRŻ lub PPSŻ."
Fajnie, tylko dlaczego niektóre zapisy w "projekcie" są niezgodne z zapisami powyższych przepisów światowych?

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 14:09 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
d. Wklęsłe burty: dodano „Pomiaru dokonać należy
przy pomocy sztywnej listwy o długości min. 1,5 m.”

Pytanie: czy listwa ta może być krzywa?

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 14:14 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
4.2. b. poprawka na rodzaj pow. bocznego oporu:

„miecz szybry +1%” poprawić na SZYBROWY +1%

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 stycznia 2020, 19:24 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
W pkt. 1.2 Jacht seryjny, dodano „w granicach tolerancji producenta-wymiary kadłuba”
Skąd mierniczy weźmie te "tolerancje"?

W pkt. 1.5 Procedura dla jachtów wprowadzanych do produkcji.

dotyczy formy samego kadłuba czy całego oprzyrządowania?

3.1. Warunki ogólne

dodano nowy podpunkt "h" --"W klasach T dopuszcza się dowolny system obsługi
miecza czy płetwy sterowej."

Dotychczas nie było nic na ten temat. Miecze i stery były dowolnie "obsługiwane" (ręcznie sznurkiem, talią, korbą ze ślimakiem lub wciągarką elektryczną i hydrauliczną. Teraz pewnie można będzie indukcyjnie, atomowo,.. i co tam jeszcze wymyśli się :D . W regatach ORC (WS) za używanie sił poza manualnych jest KARA we współczynniku przeliczeniowym.

4.1. Obliczenie wsp. Vp – podstawowego

BRAK WZORU NA Vp – wywalono, dlaczego?

4.2. a. Poprawka na wiek jachtu - według poniższej tabeli: brak wartości minusowych oznacza "karę za starość" zamiast "nagrody".

Czyżby autorzy ukarali jachty z datą kadłuba? Im starszy tym większa kara?

Zmieniono również przedziały "bezzmiennej" „starości” kadłuba jachtu. Już od 7 lat będzie poprawka lecz powyżej 20 lat zmniejszono kolejno z 2,5%, 2% do 1,5%. Dlaczego? Za maszt kompozytowy kara 3% a za 20 lat jachtu tylko 1,5%. Nie rozumiem gradacji.

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 22:25 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Lecimy dalej:

Pkt. 4.2. h. Osprzęt i okucia pokładowe:

- Kosze rufowy i dziobowy wys. min 50 cm – 0,3%
same kosze? Bez relingu? Po co taka poprawka bez relingów?
- Relingi (wys min 40 cm) – 0,2%
bez koszy? dwie stójki? Dookoła pokładu?
Dlaczego występuje różnica 10 cm pomiędzy wysokością koszy a relingiem?
Skąd takie wartości? Od kilkudziesięciu lat producenci jachtów na świecie stosują ergonomiczne i bezpieczne wymiary koszy i relingów zaakceptowane przez WS.
A są ona takie: Za OSR 2019
Pokładu otoczony dookoła systemem lin relingowych i koszy
następuje:
Ciągłe liny relingowe od dziobu do rufy (lub w pobliżu).
Bramka po każdej stronie łodzi jest dozwolona. Sztormreling nie może ograniczać poruszania się załogi od dziobu do rufy. Taśmy, osłony PCV i podobne nie mogą zmieniać napięcia na liny relingu.
Minimalne wysokości lin relingów , koszy dziobowego i rufowego, nad pokładem roboczym:
górna: min. 600 mm (24”)
pośrednia: min 230 mm (9”)
odległość pomiędzy linami nie większa niż 380 mm (15 ”), z wyjątkiem jachtów z
datą produkcji przed 1993 r., gdzie nie może być większy niż 560 mm
(22 ”)

Jachty o długości Loa mniejszej niż 8,5 m (28 ') może mieć z jedną linę relingową o
wysokość od 450 mm (18 ”) do 560 mm (22”)

Podstawy koszy i stójek relingowych zainstalowane na stałe z koszami i
stójkami utrzymywane mechanicznie w swoich podstawach

Zewnętrzna część podstawy koszy i stójek (kosze dzielone) nie znajduje się dalej od
krawędź pokładu roboczego niż 5% maksymalnej wiązki lub 150 mm (6 ”),
w zależności od tego, która wartość jest większa.

-stójki mogą być nachylone pod kątem do 10 ° od pionu w dowolnym punkcie
powyżej 50 mm (2 ”) od pokładu
-Kosz dziobowy może być otwarta pod warunkiem, że otwór między koszem a
żadna część łodzi nie przekracza 360 mm (14 ”)

Liny relingu mogą kończyć się na odpowiednio wzmocnionych stójkach lub przechodzić przez nie, wewnątrz i zachodzić na kosz dziobowy

Gdy siła odchylająca 4 kg zostanie przyłożona do linii relingu w punkcie środkowym
najdłuższej rozpiętości między stójkami za rufą masztu,
ugięcie nie może przekraczać:
- 50 mm (2 ”) dla górnej lub pojedynczej linii życia
- 120 mm (4 ¾ ”) dla pośredniej linii życia
Średnica stalowych lin relingów 3mm dla jachtów o Loa<8,5m
Średnica stalowych lin relingów 4mm dla jachtów o Loa>8,5<13m


_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 17 marca 2020, 22:30 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Źle dobrałem kolor:
Pokładu otoczony dookoła systemem lin relingowych i koszy
następuje:
Ciągłe liny relingowe od dziobu do rufy (lub w pobliżu).
Bramka po każdej stronie łodzi jest dozwolona. Sztormreling nie może ograniczać poruszania się załogi od dziobu do rufy. Taśmy, osłony PCV i podobne nie mogą zmieniać napięcia na liny relingu.
Minimalne wysokości lin relingów , koszy dziobowego i rufowego, nad pokładem roboczym:
górna: min. 600 mm (24”)
pośrednia: min 230 mm (9”)
odległość pomiędzy linami nie większa niż 380 mm (15 ”), z wyjątkiem jachtów z
datą produkcji przed 1993 r., gdzie nie może być większy niż 560 mm
(22 ”)

Jachty o długości Loa mniejszej niż 8,5 m (28 ') może mieć z jedną linę relingową o
wysokość od 450 mm (18 ”) do 560 mm (22”)

Podstawy koszy i stójek relingowych zainstalowane na stałe z koszami i
stójkami utrzymywane mechanicznie w swoich podstawach

Zewnętrzna część podstawy koszy i stójek (kosze dzielone) nie znajduje się dalej od
krawędź pokładu roboczego niż 5% maksymalnej wiązki lub 150 mm (6 ”),
w zależności od tego, która wartość jest większa.

-stójki mogą być nachylone pod kątem do 10 ° od pionu w dowolnym punkcie
powyżej 50 mm (2 ”) od pokładu
-Kosz dziobowy może być otwarta pod warunkiem, że otwór między koszem a
żadna część łodzi nie przekracza 360 mm (14 ”)

Liny relingu mogą kończyć się na odpowiednio wzmocnionych stójkach lub przechodzić przez nie, wewnątrz i zachodzić na kosz dziobowy

Gdy siła odchylająca 4 kg zostanie przyłożona do linii relingu w punkcie środkowym
najdłuższej rozpiętości między stójkami za rufą masztu,
ugięcie nie może przekraczać:
- 50 mm (2 ”) dla górnej lub pojedynczej linii życia
- 120 mm (4 ¾ ”) dla pośredniej linii życia
Średnica stalowych lin relingów 3mm dla jachtów o Loa<8,5m
Średnica stalowych lin relingów 4mm dla jachtów o Loa>8,5<13m

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 18 kwietnia 2020, 18:37 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
4.2 f poprawka za śrubę napędową (NIE STAŁĄ) silnika stacjonarnego.
śruba stała silnika może być M10 x 30 zamocowana "metodą klejenia" do dna. To samo co 8 lat
temu i ciągle bez zmian na jednoznaczność.

"(na stałe zamocowaną do dna jachtu) POD DNEM

"Uwaga: aby poprawka na śrubę silnika stacjonarnego mogła
zostać przyznana jacht musi być zdolny na silniku pokonać
dystans 20 długości kadłuba w czasie nie dłuższym niż 1
minuta"


Pytanie : Z WIATREM CZY POD WIATR?

POWINNO BYĆ 20M Z WIATREM I 20 M POD WIATR W CZASIE NIE DŁUŻSZYM NIŻ 2 MINUTY, WLICZAJĄC NAWRÓT.


Załączniki:
Śruba stała z silnika stacjonarnego.JPG
Śruba stała z silnika stacjonarnego.JPG [ 202.02 KiB | Przeglądane 1806 razy ]

_________________
CORS
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 18 kwietnia 2020, 18:38 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Oczywiście nie 20 M a 20 długości kadłuba.

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL