Forum Dyskusyjne PPJK

Forum Żeglarzy Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Zobacz również: Strona główna PPJK
Teraz jest wtorek, 23 października 2018, 03:59

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulamin
PostNapisane: środa, 31 stycznia 2007, 20:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2004, 16:19
Posty: 0
Lokalizacja: Giżycko
Regulamin Forum PPJK:

§1. Słownik forumowicza:

• administrator – to osoba, która stworzyła to Forum. Administrator może zrobić prawie wszystko. Z wszelkimi problemami należy się do niego jego adres e-mail.
• moderator - osoba odpowiedzialna za porządek na Forum i oceniająca posty pod kątem zgodności z Regulaminem. Moderator może usuwać posty sprzeczne z Regulaminem, prawem oraz zasadami współżycia społecznego. Do jej obowiązków nie należy udzielanie się i pomaganie innym użytkownikom,
• użytkownik (~user) - osoba, która zarejestrowała się na Forum PPJK, mająca prawo do wyrażania swoich opinii, wymieniania zdań z innymi użytkownikami, dodawania ankiet, głosowania w ankietach, dodawania załączników. Użytkownik nie może zostać ukarany, jeśli nie złamał Regulaminu,
• ranga - stopień, określający uprawnienia użytkownika na Forum. Rangi nadawane są wyłącznie przez administratora. Nie ma żadnych wymogów, jakie trzeba spełnić, aby uzyskać awans. O wszystkim decyduje administrator. Rangę można zyskać prezentując wysoką jakość postów, bądź też wygrywając konkurs, w którym była ona nagrodą,
• profil - w profilu znajdują się wszystkie ustawienia danego użytkownika. Każdy user Forum PPJK może dowolnie edytować swoje dane, znajdujące się właśnie w profilu. Główne informacje tam zawarte, to: e-mail kontaktowy, hasło, miejsce zamieszkania, dane komunikatorów, format daty, strefa czasowa etc.,
• avatar (emblemat) - obrazek, który może sobie ustawić każdy użytkownik, wchodząc w swój profil. Są dwie możliwości dodania emblematu: wybranie obrazka ze swojego komputera oraz podanie adresu do grafiki znajdującej się na innym serwerze. Maksymalny rozmiar emblematu to 100x100px, waga maksymalna to 20KB,
• podpis (sygnatura) - tekst, który może zostać ustawiony przez każdego użytkownika w profilu. Wyświetla się on pod każdym postem danego użytkownika. Nie może zawierać tekstów niecenzuralnych i mogących obrazić daną osobą bądź grupę osób. Nie powinna zawierać w żadnej postaci linków do stron, blogów itp. Nie wolno korzystać z tagów BBCode'u poza , , , , i . Nie wolno umieszczać reklam stron www - od tego jest miejsce w profilu gdzie możesz podać adres swojej strony. W podpisie można wykorzystać trzy linie, 255 znaków (litery + spacje), 100 liter, jeden obrazek.
• Prywatna wiadomość (skróty: PW, lub też PM) - wiadomość, którą może wysłać każdy użytkownik bezpośrednio do innego użytkownika. Wiadomość ta nie jest widoczna publicznie na Forum,
• temat - nazwa rozpoczętego wątku,
• post - pojedyncza wiadomość wysyłana przez użytkownika,
• FAQ (Frequently Asked Questions) - czyli podstrona zawierająca najczęściej zadawane pytania odnośnie korzystania z Forum,
• zakaz pisania - jak sama nazwa wskazuje, zakaz udzielania się na Forum, który danemu użytkownikowi może przyznać tymczasowo administrator lub moderator, jeśli uzna, że dany user notorycznie łamie Regulamin,
• ban - zakaz wstępu na Forum, nakładany na danego użytkownika po ewidentnym złamaniu Regulaminu, bądź też po otrzymaniu trzech ostrzeżeń. Może zostać nadany na nazwę użytkownika, IP oraz adres e-mail. Bany zostają zdejmowane po jakimś czasie, gdyż każdy ma prawo do nawrócenia się i powrócenia do wspólnoty forumowiczów.

§2. Zasady ogólne

1. Regulamin niniejszy określa zasady świadczenia usługi drogą elektroniczną przez firmę „Biuro Organizacyjne PPJK” s.c., na rzecz użytkowników prowadzonego przez nią portalu internetowego ppjk.pl, polegającej na umożliwieniu użytkownikom bezpłatnego uczestniczenia w Forum PPJK w celu wymiany informacji, komentarzy i opinii na różnorodne tematy.
2. Forum PPJK to przede wszystkim miejsce rozmów, spotkań i wymiany poglądów - każdy może mieć inne, wiec uszanuj to. Możliwość pisania na Forum mają tylko osoby zarejestrowane. Aby móc pisać, należy się zarejestrować. Podczas rejestracji należy podać nick, który nie może być wulgarny, nie może też być adresem do strony www oraz nie może mieć mniej niż 2 litery. Podczas rejestracji podaje się również adres e-mail, który jest widoczny tylko dla administratorów oraz hasło zakodowane w md5 - niedostępne dla nikogo. W razie zapomnienia hasła należy kliknąć w "Zapomniałem hasło", wtedy na email zostaną wysłane informacje, jak należy postępować, aby je odzyskać. Profil użytkownika jest miejscem na podanie prawdziwych danych. Jeśli masz sobie robić z niego pseudo plac zabaw, to lepiej nie wpisuj tam nic. Pola komunikatorów i miejsca zamieszkania nie są polem do popisu. Podaje się tam autentyczne numery oraz nazwy miast.

§3. Zasady udzielania się na Forum

1. Pierwszy i zarazem najważniejszy punkt Regulaminu - na Forum obowiązuje równouprawnienie, niezależnie od posiadanej rangi.
2. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto, z którego będzie pisał posty. Jeśli zapomnisz hasła - skorzystaj z opcji "zapomniałem hasła".
3. Wszelkie problemy techniczne związane z działaniem Forum należy zgłaszać do administratora/moderatorów. Wcześniej jednak należy upewnić się, czy ten problem jest wart uwagi.
4. Za treść postów odpowiadają ich autorzy.
5. Administrator i moderatorzy pilnują, aby Regulamin był przestrzegany na Forum.
6. Administrator i moderatorzy mają prawo do kasowania, przenoszenia i edycji tematu lub postów, który narusza Regulamin.
7. Wszelakie sprawy prywatne należy rozwiązywać za pośrednictwem prywatnych wiadomości.
8. Nie obrażaj innych osób oraz ich światopoglądu, przekonań i uczuć religijnych.
9. Na Forum zabrania się umieszczania treści traktujących o pornografii dziecięcej.
10. Spamowanie na Forum jest zabronione.
11. Użytkownik rejestrując się wyraża zgodę na otrzymywanie korespondencji e-mail informującej o zmianach zachodzących na Forum.
12. Mimo równouprawnienia, ekipa Forum PPJK jest tutaj autorytetem. Nie należy notorycznie podważać ich decyzji, ani też prowokować bezsensownych wymian zdań, które i tak nie doprowadzą do kompromisu.

§4. Jak pisać posty

1. Jeśli naprawdę nie masz nic konkretnego do przekazania innym użytkownikom, to po prostu nie pisz nic.
2. Zawsze staraj się trzymać głównego wątku tematu i nie odchodź za bardzo od niego. Tzw. offtopic nie jest mile widziany.
3. Tematy należy umieszczać w odpowiednich kategoriach, więc przed napisaniem jakiegoś wątku zalecane jest przeczytanie podpisów pod wszystkimi kategoriami.
4. Zanim zadasz jakiekolwiek pytanie, użyj opcji "Szukaj", aby zobaczyć, czy dany temat nie był już poruszany i nie zaśmiecać Forum.
5. Nazwy pisanych przez nas tematów powinny odzwierciedlać treść postu. Nazywanie tematów w sposób niesprecyzowany [np. <i> Mam problem, Pomóżcie, Pytanko</i>] jest niedozwolone. Poprawne nazywanie tematów ułatwia innym użytkownikom poruszanie się na Forum i w pewnym stopniu zapobiega dublowaniu się tematów.
6. Zabrania się używania w postach setek znaków zapytania, znaków specjalnych oraz nadmiernej ilości emotikon. Niemile widziane jest pisanie wielkimi literami, gdyż nikt nie lubi jak się na niego krzyczy. Nieuzasadnione powiększanie, kolorowanie, pogrubianie czcionki również zalicza się do zjawisk sprzecznych z Regulaminem.
7. Posty należy pisać w sposób jasny i zrozumiały.
8. Błędy ortograficzne, stylistyczne oraz duża ilość litrówek nie będą tolerowane. Cześć słów znajduje się pod filtrem, więc po napisaniu posta orty zaznaczane są na czerwono.
9. Forum PPJK popiera akcję Bykom-Stop, więc nie należy posługiwać się tutaj powszechnie używanymi slangami typu: ju.sh, t.esh, shaloOona NaStoOooLaAtkHhaa. Obcojęzycznych, niezrozumiałych dla ogółu zwrotów, należy także unikać.
10. Prosi się o darowanie sobie dopisków typu: temat już nieaktualny, można zamknąć.
11. Do postów można dołączać załączniki Archives i Images. Maksymalny rozmiar Archives to: Bez limitu, rozszerzenia: „ace gtar gz rar tar zip”. Maksymalny rozmiar Images to: Bez limitu, rozszerzenia: „gif jpeg jpg png tga tif”.

§5. Ogólnie o Regulaminie

1. Każdy użytkownik udzielający się na Forum PPJK powinien znać Regulamin.
2. Nieprzestrzeganie Regulaminu będzie karane ostrzeżeniami, zakazem pisania, bądź też banem. Po otrzymaniu trzech ostrzeżeń, użytkownik zostaje zbanowany.
3. Administrator i moderatorzy mają prawo do edycji, przenoszenia i usuwania postów użytkowników bez konieczności tłumaczenia się z podjętych przez siebie decyzji.

§6. Dodatkowe informacje

1. Rejestrując się na Forum PPJK akceptujesz niniejszy Regulamin.
2. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania. PPJK zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na stronie Forum PPJK.

_________________
sail hard, sail safe
Adriana
GG 5037564


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL