Forum Dyskusyjne PPJK

Forum Żeglarzy Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Zobacz również: Strona główna PPJK
Teraz jest piątek, 21 września 2018, 12:40

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 23 lutego 2009, 12:29 
Offline
Wielka Gaduła

Dołączył(a): środa, 28 lipca 2004, 11:32
Posty: 389
Lokalizacja: Krakow
Rzeczywiście nie mam żadnego dowodu i nie widziałem z bliska miarki przy pomiarze zanurzenia jachtu Cors 500. A pomiar dokonywany był nie przez mierniczego z regat tylko przez armatora (Admirała). W związku z tym muszę przeprosić wyżej wymienionego za rozpowszechnianie tej niepotwierdzonej mozliwe, że nieprawdziwej informacji.

Co do klas T, które na tym forum są tak regularnie dyskryminowane przez kolegów z klasy Żagle 500, to proszę Admirała o potwierdzenie, że startował łódką klasy Żagle 500, mimo, że nie spełniała całej masy przepisów pomiarowych klas T. Nie ma znaczenia gdzie i kiedy. Ma znaczenie, że zapisał się do klasy, w której Cors 500 nie spełniał przepisów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 23 lutego 2009, 17:11 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
Każdy zawodnik-sternik ma "OBOWIĄZEK znać przepisy klasy w której startuje w regatach", przestrzegać ich w 100% i kontrolować na bieżąco stan swojego jachtu na zgodność z przepisami pomiarowymi. Mało tego, swoim własnoręcznym podpisem na zgłoszeniu potwierdza iż są mu znane przepisy klasy do której się zapisuje oraz podpisem tym oświadcza, że jego jacht spełnia te przepisy. Przytoczony przez Geografa przypadek z Giżycka 2006 MP był właśnie kontrolą zanurzenia jachtu CORS na zgodność z przepisami. W tym czasie nie było jeszcze Stowarzyszenia Klasy "ŻAGLE 500", przepisy miały błędy i niejednoznaczności a pomiar zanurzenia jachtu w trymie pomiarowym bez bardzo specjalistycznego oprzyrządowania był praktycznie niemożliwy. Na marginesie tego proponowałem nawet zmianę tego parametru na określenie maksymalnej długości wystającego miecza z kadłuba, niestety Panowie od LG500 i Hobbita stanowczo nie zgodzili się. I nie rozumieli nawet tego, że ich łodzie ze względu na większe zanurzenie kadłuba(koncepcja wąskiej wodnicy) będą mieli większą powierzchnię roboczą miecza. I tak zostało "maksymalne zanurzenie w trymie pomiarowym 1 m"!
Następnie zaistniał problem jak to zrobić w porcie i na wodzie. Pytałem nawet czołowych zawodników od Micro czy mieli kiedykolwiek okazję widzieć na MŚ pomiar zanurzenia (mają taka samą definicję tylko 1,1m) i wszyscy pytani odpowiedzieli, że NIGDY NIKT NIE MIERZYŁ ZANURZENIA.
Ponieważ zrobiłem jacht CORS precyzyjnie i zgodnie z precyzyjna dokumentacją będąc świadom, że należy to sprawdzić więc w Giżycku Zbyszek "Sympatyk" wpadł na genialny pomysł jak zmierzyć zanurzenie. Po południu pojechaliśmy do portu, zrobiliśmy trym pomiarowy, wyjęliśmy miecz z jachtu na keję, który ważył (ten sam do dziś) 71,5 kg, zważyłem swoją osobę zalegalizowanym dynamometrem 74 kg, wszedłem na jacht z miarką, włożyłem ją do skrzynki mieczowej, odczytałem zanurzenie jachtu 129 mm. Ponieważ wcześniej jak mierzyliśmy stateczność końcową, pomierzone zostały wystające z dna robocze długości miecza (na CORS-ie 870 mm), dodając te dwie wartości wyszło 999 mm co jest mniejsze od 1000 mm i SPEŁNIA PRZEPISY. Nie wspomnę tu o różnicy masy mojej i miecza 2,5 kg.
I ot cała prawda.

Geograf napisał(a):
proszę Admirała o potwierdzenie, że startował łódką klasy Żagle 500, mimo, że nie spełniała całej masy przepisów pomiarowych klas T


Oczywiście potwierdzam, TAK, TAK, TAK. ALE:
- jeden raz w klasie "niby" T3 w Jachrance 2006
- dwa razy we Wdzydzach w klasie "niby" T2 2006 i 2008

1. Nie były to regaty zaliczane do punktacji PPJK i nigdy nie przyszło mi do głowy skompromitowaniem się przez próbe zpisania się do regat PPJK takim jachtem.
2. Zawsze przed zgłoszeniem pytałem Organizatora i wszystkich zawodników o zgodę i takową dostawałem.
3. Regaty te były rozgrywane nie według przepisów PPJK a jedynie wyróżnik Vi był brany z przepisów PPJK celem sformowania poszczególnych klas.
4. Jest mi doskonale wiadomo, że jacht klasy "ŻAGLE 500" nie spełnia "masy przepisów pomiarowych PPJK.

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 23 lutego 2009, 17:51 
Offline
Duża Gaduła

Dołączył(a): poniedziałek, 31 lipca 2006, 05:34
Posty: 186
Lokalizacja: gdynia
A ja na koniec tylko dodam że w tym roku Cors jednak wystartuje też w klasie T3, :shock: :shock: :shock: i spełni "całą masę przepisów pomiarowych klas T" cytat nie do końca dokładny Geografa. :smile: :grin: :o :lol: . Zapraszam niedowiarków na pierwsze regaty PPJK na jeziorze Charzykowskim.

[ Dodano: 23 Luty 2009, 17:57 ]
Całe szczęście że Admirał mnie uprzedził i wyjaśnił po raz któryś sytuację z MP 2006, bo ja nie lubię zbytnio rozpisywać się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 23 lutego 2009, 18:00 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2007, 12:52
Posty: 63
Lokalizacja: Augustów
Panie Geografie.
Nigdy nie zauważyłem żeby klasa żagle 500 dyskryminowała klasy T ani na tym forum ani nigdzie.

Co do startów łódką klasy żagle 500 w klasach T to sam tak robiłem kiedy na lokalnych regatach nie było klasy żagle 500 a było 7 łódek na 3 klasy T1 T2 iT3 i jakoś nikomu z zawodników klas T to nie przeszkadzało ani nie przeszkadzało sędziemu.
Może też z tego powodu jestem oszustem.

Widziałem natomiast jak na poważnej imprezie PPJK sędziowanej przez kilku wielkich sędziów z PPJK sternik z klasy T1 po proteście i zważeniu został zdyskwalifikowany za to, że miał o kilkadziesiąt kilo za lekką łódkę. Następnego dnia się „doważył”, wystartował (to były regaty dwudniowe) i za ten wyczyn dostał od tych wielkich sędziów PPJK puchar za fair-play. Czyli według nich nie był oszustem tylko godnym nagrody zawodnikiem fair-play.
Czy o takiej dyskryminacji klas T przez zawodników żagle 500 mówisz?

Wydaje mi się, że to ty dyskryminujesz Admirała wypisując takie pierdoły pod jego adresem, że jak to czytam to mi się rzygać chce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2009, 10:17 
Offline
Wielka Gaduła

Dołączył(a): środa, 28 lipca 2004, 11:32
Posty: 389
Lokalizacja: Krakow
Pijanico
Jeśli atka sytuacja, którą przytoczyłeś miała miejsce to nie jest dowodem na to, że tak powinno być i usprawiedliwia Twoje i Admirał postepowanie. Taki żeglarz powinien zostać zdyskwalifikowany, a nie doceniony nagrodą Fair Play. To ewidentny błąd sędziego, który powinien zostać conajmniej pouczony! Na potwierdzenie tego co piszesz podaj proszę akwen, nazwę regat i najlepiej nazwisko żeglarza lub nazwę jachtu.

Admirał jest wystarczająco doświadczonym i kompetentnym żeglarzem, że w dyskusjach ze mną absolutnie nie potrzebuje adwokata!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2009, 21:16 
Offline
Mała Gaduła

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2007, 12:52
Posty: 63
Lokalizacja: Augustów
”Admirał jest wystarczająco doświadczonym i kompetentnym żeglarzem, że w dyskusjach ze mną absolutnie nie potrzebuje adwokata! „ – 100% prawda

Mogę tylko dodać, że w dziedzinach w których się wypowiada ma wiedzę 2 razy większą niż wszyscy dyskutujący na tym forum razem wzięci.
Nie mogę tylko pojąć dlaczego taki człowiek, który w każdym innym kraju był by dawno „mierniczym mierniczych” na tym forum musi ciągle udowadniać, że nie jest oszustem i że białe jest białe a czarne jest czarne.
Jeśli chce zrobić coś dobrego to po co mu przeszkadzać?

W temacie Fair Play nie chodziło mi o to, żeby siebie usprawiedliwić, tylko żeby pokazać jaki jest stan kabinowego regatowego żeglarstwa turystycznego w Polsce. I pokazać różnicę między (według ciebie) oszustwem jakim jest wystartowanie jachtem żagle 500 w klasie np. T3 za zgodą i wiedzą wszystkich zainteresowanych zawodników i sędziego a startowaniem z zamiarem oszukania.
Nie podam też tu żadnych nazwisk, bo nie mam zamiaru ich szargać. Ten sternik z T1 wcale nie prosił o puchar. Przyjechał na regaty i wystartował. Zważono mu łódkę to się „doważył.” Żeby zważono i zmierzono wszystkie, to 70% trzeba by zdyskwalifikować. Po regatach podałem mu rękę i zawsze mu podam, bo to dobry żeglarz i nie mnie go oceniać.
Sędzia przed wręczeniem pucharu Fair Play też to publicznie umotywował i wszyscy mu przyklasnęli. O.K.
Ja nie dawałem licencji sędziemu i też nie mam zamiaru go pouczać.
Jak zechce to sam się odezwie, a jak nie zechce to nie musi, bo w jego przekonaniu na pewno postąpił słusznie.

Ale tak właśnie wygląda większość regat jachtów kabinowych w Polsce.

I ja jestem dumny z tego, że mierniczym klasy żagle500 jest właśnie Admirał, bo nie znam nikogo, kto ma większą wiedzę na ten temat i właśnie on gwarantuje poziom profesjonalizmu jakiego niestety jeszcze w polskim żeglarstwie szuwarowo-kabinowym za bardzo nie widać.

Przecież ty Geografie jako żeglarz, zawodnik, konstruktor i budowniczy też masz ogromną wiedzę, na pewno kilka razy taką jak moja na te tematy.
Zamiast udowadniać sobie kto jest mądrzejszy, może lepiej zrobić razem coś pięknego.

Na przykład wystawić Hobbita do regat.
Albo jeszcze lepiej 100 Hobbitów, Corsów, LG, Wigraszków, Twinsów i wszystkiego co tam jeszcze robią. Bo taka miała być idea klasy żagle 500.
Żeby za stosunkowo najmniejsze pieniądze można było posmakować profesjonalnego żeglarstwa.
A jeśli ktoś uważa się za tak dobrego, żeby na innym „psy wieszać” to zapraszam na regaty klasy żagle 500 i szczerze życzę zwycięstw.

Jeśli ciebie Geografie albo kogoś innego moimi wypowiedziami uraziłem to przepraszam - nie miałem takiego zamiaru.

Amen


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2011, 23:52 
Offline
Ogromna Gaduła

Dołączył(a): wtorek, 8 lipca 2008, 17:02
Posty: 601
Lokalizacja: Kraków
W tym wątku znajduje się odpowiedź na postawione w innym dziale tego forum pytanie o tak małą liczbę jachtów klasy Ż 500 startującą obecnie w regatach...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL