Forum Dyskusyjne PPJK

Forum Żeglarzy Pucharu Polski Jachtów Kabinowych
Zobacz również: Strona główna PPJK
Teraz jest piątek, 21 września 2018, 18:24

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 15 listopada 2006, 22:11 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
Post usunięty na prośbę Admirała

Adriana

_________________
CORS


Ostatnio edytowano wtorek, 28 listopada 2006, 19:31 przez Admirał, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 9 stycznia 2007, 02:02 
Offline
Wielka Gaduła

Dołączył(a): środa, 28 lipca 2004, 11:32
Posty: 389
Lokalizacja: Krakow
Amirale, jak uzgodnicie wspólną wersję przepisów, to "zawieście" proszę ją na forum jak najszybciej.
Czas mnie powoli zaczyna gonić, powinienem zamówiić kilka elementów... pewnie nie ja jeden.

Chciałem jeszcze tylko poruszyć kwestię listew w foku. Własciwie to dlaczego mamy ich tam nie umieszczać? Dzisiaj to jest standart dla wiekszości regatowych łódek. W wielu klasach, w których one były zabronione (przykładowo Micro) z czasem do nich wrócili. Dlaczego mamy popełniać ich błędu sprzed 20 lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 9 stycznia 2007, 07:33 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
Dzisiaj wybierzemy Zarząd, przedyskutujemy ten problem i zatwierdzimy przepisy.
Co do listew to myślę, że teraz nie ma co wprowadzać ich do foka i nie jest to błąd czy zacofanie. Pamiętaj, że ok. 15 foków istniejących ich nie ma a nie każdy ma kasiorkę na profesjonalne naszycie kieszeni i zakup dobrych listew.

[ Dodano: 9 Styczeń 2007, 07:34 ]
Jak zatwierdzimy przepisy pomiarowe dzisiaj to dzisiaj powieszę na stronie.

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 9 stycznia 2007, 11:07 
Offline
Wielka Gaduła

Dołączył(a): środa, 28 lipca 2004, 11:32
Posty: 389
Lokalizacja: Krakow
Dzięki!
Nie chodziło mi o obowiązkowe listwy w foku, tylko dopuszczalne! Część foków zwłaszcza w Szczecinie ma listwy. A jeśli już, to profesjonalne naszycie ich kosztowało by 60-80 zł od foka. Nie traktujmy tego zatem w kategoriach argumentu do przepisów klasowych.

Niemniej będziemy bardzo wdzieczni za umieszczenie przepisów, które uchwalicie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 9 stycznia 2007, 23:53 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
A oto Przepisy Pomiarowe Klasy Zagle 500 zatwierdzone przez Walne Zebranie Czlonkow Zalozycieli w dniu 09.01.2007. Zainteresowanym moge przeslac e+mailem w Word ze szkicami pomiarowowymi. Prosze na priv cors&smk.gda.pl



STOWARZYSZENIE KLASY „ŻAGLE 500”

Przepisy pomiarowe klasy "Żagle 500"
Autor: Jerzy Pieśniewski
Współpraca: Jacek Centkowski, Wojciech Pawlik, Piotr Adamowicz

Uwaga:
1. W przypadkach nie objętych poniższymi przepisami należy odwołać się do przepisów ISAF.
2. Niniejsze przepisy mogą być udoskonalane, jednakże w taki sposób, aby ewentualne zmiany nie dyskwalifikowały jachtów zbudowanych wg starszych wersji przepisów.

ROZDZIAŁ 1:

Niniejsze przepisy pomiarowe zostały utworzone w celu powołania do życia klasy niewielkich, trwałych, tanich, bezpiecznych i łatwo transportowalnych jachtów do żeglugi weekendowej (typu "day boat") po wodach śródlądowych i morskich przybrzeżnych oraz, przede wszystkim, umożliwienia ich załogom ścigania się w czasie rzeczywistym. Klasa „ŻAGLE 500” są klasa ograniczoną, pozwalającą na rywalizację różnych konstrukcji jachtów, zarówno budowanych seryjnie, jak i amatorsko, według poniższych przepisów.

01.00.00 OGRANICZENIA PODSTAWOWE

Jachty muszą spełniać niżej przedstawione warunki ograniczające.

01.00.01. Długość pomiarowa jachtu "L" nie może przekraczać 5,00 m: L ≤ 5,00 m

01.00.02. Masa jachtu w trymie pomiarowym: minimum 330 kg.

01.00.03. Zanurzenie "T": maksimum 1,00 m: T ≤ 1,00 m

01.00.04. Maksymalna szerokość kadłuba: "Bmax" mniejsza od 2,00 m: Bmax ≤ 2,00 m

01.00.05. Minimalna wysokość wolnej burty : H > 0.5 m na długości min. 4,00 m od przedniej bazy pomiarowej L (szkic)

01.00.06. Maksymalna powierzchnia pomiarowa ożaglowania (grot + fok): 15,0m2.

01.00.07. Maksymalna powierzchnia pomiarowa genakera : 20,0 m2.

01.00.08. Stateczność jachtu musi odpowiadać kryteriom podanym w rozdziale I, paragraf VII oraz przedstawionym na rys. 2.

01.00.09. Dopuszcza się jedynie pasy balastowe w kokpicie, wyłączając wszystkie inne urządzenia jak trapezy, deski balastowe itp. wystające poza obrys kadłuba. Balastowanie z nogami wystawionymi poza obrys jachtu jest zabronione.

01.00.10. Liczbę osób załogi ustala się na 2. Skład załogi powinien być stały w trakcie trwania regat, jedynie w wyjątkowych sytuacjach losowych, Jury może wyrazić zgodę na zmiany w składzie załogi.

01.00.11. Jacht musi pomieścić we wnętrzu, pod pokładem żagle oraz bom, wkładane od strony kokpitu przez główny otwór wejściowy. Pod pokładem powinna się znajdować przestrzeń wolna od zabudowy o kształcie prostopadłościanu o podstawie 800 (w poprzek osi jachtu) x 700 (wzdłuż osi jachtu) oraz wysokości 850 mm. Wewnątrz tej przestrzeni dopuszcza się jedynie pilers podmasztowy, genakerbom i linki do obsługi osprzętu.

01.00.12. Zabrania się stosowania ciągłej regulacji takielunku z wyjątkiem regulacji napięcia achtersztagu.

01.00.13. Dopuszcza się jedynie jachty z masztami zamocowanymi swą piętą na pokładzie
(zabronione są maszty postawione piętą na dnie jachtu, przechodzące przez opętnik w pokładzie). Zabronione są też bomy o zmiennej długości (składane).


01.01.00 PARAGRAF I: MASA JACHTU w trymie pomiarowym.

01.01.01. Warunki pomiaru – trym pomiarowy.
Masa jachtu w trymie pomiarowym będzie ustalona poprzez ważenie w następujących warunkach: kadłub z masztem, bomem, genakerbomem, takielunkiem stałym i ruchomym, swoim sterem, swoimi okuciami i swoim balastem.

01.01.02. Z pomiarów masy są wyłączone: żagle, ruchome elementy wyposażenia,
szoty foka, genakera, lina halsu genakera), środki bezpieczeństwa ( kamizelki asekuracyjne i koło ratunkowe) i wzywania pomocy, kotwica, pagaje, bosak, wiadro, lina kotwiczna, lina holownicza, silnik, przyrządy nawigacyjne, żywność, ubrania i rzeczy osobiste załogi jak również wszelkie ciecze i paliwo.

01.01.03. Balast wewnętrzny musi być nieruchomy i przylaminowany do struktury kadłuba.

01.02.00. PARAGRAF II: ZANURZENIE

01.02.01. Zanurzenie nie może być większe niż 1,00 m, w trymie pomiarowym jachtu: T ≤ 1,00 m

01.02.02. Ruch miecza lub podnoszonej płetwy balastowej musi być ograniczony w najniższym swym położeniu za pomocą nieprzestawialnego ogranicznika-blokady z możliwością plombowania na czas wyścigu. Nie wolno podnosić płetwy balastowej lub miecza w trakcie trwania wyścigu. Płetwa sterowa jest brana pod uwagę przy pomiarach zanurzenia jachtu w pozycji opuszczonej.

01.03.00. PARAGRAF III: SZEROKOŚĆ MAKSYMALNA

01.03.01. Szerokość kadłuba włącznie z okuciami nie może przekraczać 2,00 :
Bmax ≤ 2,00 m (rys.1)

01.04.00. PARAGRAF IV: PŁETWA STEROWA

01.04.01. W przypadku steru zewnętrznego zamocowanego do pawęży, zamocowania nie bierze się pod uwagę przy pomiarach długości kadłuba o ile krawędź natarcia płetwy sterowej nie wystaje więcej niż 100 mm poza tylną granicę pomiarową. Grubość płetwy sterowej nie może przekraczać 40 mm, zaś kształt, w żadnym przypadku nie może, w sposób sztuczny, powiększać długości linii wodnej kadłuba lub jego objętości.

01.05.00. PARAGRAF V: OŻAGLOWANIE

01.05.01. Dopuszcza się jedynie ożaglowanie typu slup Marconi.

01.05.02. Zabrania się stosowania żagli o podwójnym liku przednim, masztów obrotowych, drzewc giętych w sposób ciągły lub za pomocą urządzeń mechanicznych oraz w inny sztuczny sposób. Normalna regulacja ożaglowania podczas wyścigu nie jest uważana za mechaniczne gięcie masztu.

01.05.03. Grot może być refowany tylko na liku dolnym.

01.05.04. Jeśli bom nie jest wyposażony w urządzenie do refowania obrotowego (refpatent), to grot musi posiadać przynajmniej jedną refbantę.

01.05.05. Dopuszcza się podwójne rogi halsowe (Cunningham) zarówno w grocie jak i w
fokach.
01.06.00 PARAGRAF VI: WYMIARY KADŁUBA (rys 1)

01.06.01. Żadna część jachtu nie może wystawać poza przednią granicę pomiarową kadłuba z wyjątkiem ucha holowniczego, końcówki wsuniętego genakerbomu i kołnierzy połączenia kadłuba z pokładem włącznie z odbojnicą (o ile wymiar poziomy kołnierzy z odbojnicą nie jest większy niż 40 mm) pod warunkiem, że punkt przecięcia się osi sztagu z powierzchnią pokładu nie będzie wychodził poza przednią bazę pomiarową. Kołnierze połączenia kadłuba i pokładu oraz końcówka genakerbomu nie mogą wystawać więcej niż 100 mm poza przednią granicę pomiarową.

01.06.02. Żadna z części jachtu, z wyjątkiem zawiasów steru, zaczepów achtersztagu , drabinki, zawieszenia silnika nie może wystawać poza tylną granicę pomiarową. Zawiasy steru i zaczepy achtersztagu nie mogą wystawać więcej niż 50mm poza tylną granicę pomiarową.


01.07.00. PARAGRAF VII: STATECZNOŚĆ

01.07.01. Stateczność przy 90º przechyle (końcowa):
Przy zawieszonym ciężarze o masie 10 kg na maszcie, na dolnej krawędzi górnej opaski pomiarowej, jacht przechylony o 90º na każdą z burt musi zachować dodatni moment prostujący (rys. 3). Pomiaru dokonuje się gdy jacht jest w trymie pomiarowym. Załoga jest zobowiązana do przedstawienia jachtu w stanie umożliwiającym sprawdzenie stateczności jachtu.

01.07.02. Podczas pomiarów stateczności przy 90º przechyłu jacht powinien spełniać następujące warunki:
a) Jacht musi być w trymie pomiarowym (patrz pkt. 01.01.00)
b) miecze i płetwy balastowe podnoszone powinny być zablokowane w pozycji najniższej
c) bom zamocowany do masztu, a drugi koniec oparty o podłogę kokpitu (ściągnięty talią grota)
ROZDZIAŁ 2.

02.00.00. POMIARY ŻAGLI.

Zgodnie z instrukcją pomiaru żagli ISAF "Sail Measurement Instructions", pomiary wszystkich żagli powinny być dokonywane bez naciągania tkaniny między punktami pomiarowymi, po jej wygładzeniu tak, aby nie pojawiły się żadne fałdy w poprzek linii pomiaru i jednocześnie, aby mierzona była cała tkanina znajdująca się między tymi punktami. W rogach żagli pomiary będą dokonywane między przecięciami brzegów zewnętrznych żagla, ewentualnie przedłużonych, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wszystkie inne pomiary będą dokonywane do granicy zewnętrznej liku lub krawędzi żagla.
02.01.00. PARAGRAF I: POMIARY GROTA (rys 3a)

02.01.01. Powierzchnia pomiarowa grota (SMGV):



Gdzie:
P – długość liku przedniego grota, mierzona między dwiema opaskami o minimalnej szerokości 25 mm namalowanymi trwałą farbą kontrastową na maszcie. Krawędź dolna opaski górnej odpowiada wierzchołkowi głowicy grota. Krawędź górna opaski dolnej odpowiada górnej krawędzi bomu w pozycji prostopadłej do tylnej krawędzi masztu.

HB - szerokość głowicy grota
MGT- pomiar na wysokości 7/8 grota
MGU- pomiar na wysokości 3/4 grota
MGM- pomiar na wysokości 1/2 grota
MGL- pomiar na wysokości 1/4 grota
E- długość liku dolnego grota
02.01.02 Wysokości określa się na zasadzie podziału tylnego liku grota.
02.01.03. Po wybraniu żagla fałem wierzchołek głowicy grota nie może być wyżej niż dolna krawędź opaski górnej.
HB jest największą szerokością głowicy.
Pomiar E dokonywany jest wzdłuż bomu pomiędzy tylną krawędzią masztu a wewnętrzną krawędzią opaski pomiarowej namalowanej farbą kontrastową na bomie.

02.01.04. Pomiary są dokonywane od krawędzi zewnętrznej lików i tkaniny, gdy grot został rozłożony na płaskiej powierzchni.

02.01.05. Jeśli na liku tylnym grota, między listwami istnieją wklęsłości, pomiary obwodów pomiarowych M będą brane od teoretycznego punktu, znajdującego się na prostej łączącej wierzchołki listew lub punktów ich wyjścia z tkaniny.
02.01.06. Do powierzchni grota wlicza się powierzchnię rzutu masztu na płaszczyznę symetrii jachtu gdy powierzchnia ta przekracza 0,70 m2.
02.01.07. Ogranicza się ilość listew grota do 5 szt. o dowolnej długości i rozmieszczeniu.

02.01.08. Na grocie musi znajdować się znak klasy „Żagle500” (rys.3a) oraz ewentualnie znak typu jachtu. Jacht musi także mieć na grocie numer rejestracyjny przydzielony przez narodowe władze żeglarskie lub inne rejestracyjne.

02.02.00. PARAGRAF II: POMIARY FOKA (rys 3a)

02.02.01. Za foka uważa się przedni żagiel trójkątny, którego lik tylny nie może być wypukły. Szerokość rogu fałowego mierzona prostopadle do liku przedniego nie może przekraczać 30 mm.

02.02.02. Powierzchnia pomiarowa foka (SMF):



02.02.03. Do powierzchni foka zalicza się powierzchnię rzutu owiewki foka na płaszczyznę symetrii jachtu gdy powierzchnia ta jest większa niż 0,15 m2.

02.02.04. Zabrania się stosowania w fokach listew i płyt.

02.02.05.Podstawą pomiarów jest przecięcie się przedłużonych zewnętrznych krawędzi żagla, jeśli zachodzi taka konieczność.
02.02.06. Ogranicza się strzałkę wybrzuszenia liku dolnego do 150 mm.

02.03.00. PARAGRAF III: POMIARY GENAKERA (rys 3b)

02.03.01. Powierzchnia pomiarowa genakera może wynieść maksimum 20,00 m2
i jest obliczana ze wzoru:



02.03.02. Pomiar parametrów SL1, SL2, SF należy wykonywać po krawędzi obrysu żagla, pomiar parametru SMG- po prostej o najmniejszej długości oraz po stycznej do płaszczyzny żagla.

02.03.03. Wskazane jest również umieszczenie numeru rejestracyjnego na genakerze.



02.04.00. PARAGRAF IV: LICZBA ŻAGLI.

02.04.01. Podczas regat na jachcie są dozwolone i powinny się na nim znaleźć tylko następujące żagle: 1 grot, 1 fok , 1 genaker.

02.04.02. Na każdym z jachtów dopuszcza się tylko jeden żagiel każdego typu, jaki można przedstawić do pomiarów. Na jachcie mogą znajdować się tylko żagle ostemplowane przez mierniczego klasy.




02.05.00. PARAGRAF V: DŁUGOŚĆ GENAKERBOMU (rys. 1)

02.05.01. Dopuszcza się stosowanie jednego genakerbomu z jednym końcem zamocowanym do kadłuba jachtu o ile długość czynna "LG" w pozycji użytkowania nie będzie większa niż 75 % odległości "J" mierzonej w poziomie między punktem przecięcia się przedłużenia przedniej krawędzi masztu, w jego skrajnym przednim położeniu, z zewnętrzną powierzchnią poszycia pokładu a punktem przecięcia się przedłużenia przedniej krawędzi sztagu foka, w jego skrajnym tylnym położeniu, z przedłużeniem zewnętrznej powierzchni poszycia pokładu. Genakerbom w pozycji spoczynkowej (wsunięty) nie może wystawać więcej niż 100 mm przed przednią granicę pomiarową.

02.05.02. Pomiar "LG" należy wykonywać w poziomie, w płaszczyźnie symetrii jachtu pomiędzy przednią granicą pomiarową, a pionem umieszczonym na zewnątrz najdalej wysuniętego elementu genakerbomu. Dopuszcza się przesuwanie genakerbomu wzdłuż jego osi oraz w płaszczyźnie prostopadłej do płaszczyzny symetrii jachtu.
.

02.06.00. PARAGRAF VI: SPOSÓB STAWIANIA ŻAGLI.

Zgodnie z przepisami ISAF
ROZDZIAŁ 3:

03.00.00. KONSTRUKCJA JACHTU.

03.00.01. Jachty powinny mieć konstrukcję odpowiednio wytrzymałą i bezpieczną dla załogi, posiadać materiał wypornościowy w ilości wystarczającej, aby zapewnić pływalność awaryjną. Minimalna objętość materiału wypornościowego w (dm3) powinna być równa masie pomiarowej jachtu w (kg). Zalecane rozmieszczenie materiału wypornościowego pokazano na rys.4.
03.00.02. Spełnienie kryterium szczelności wymaga szczelności znajdujących się w kabinie skrzynek mieczowych otwartych od góry, które powinny sięgać co najmniej 250 mm ponad wodnicę pływania jachtu w trymie pomiarowym.
03.00.03. Pokłady i kokpity muszą być szczelne i szybkoodpływowe tak, aby mogły się szybko opróżnić z wody.
03.00.04. Zejściówka powinna być bryzgoszczelna.
03.00.05 Do budowy jachtu dopuszcza się użycie następujących materiałów: , laminat poliestrowo-szklany, drewno, pianka poliuretanowa, pianki PCV, włókniny np.: FIRET-COREMAT i inne, aluminium, ołów, żeliwo, stal, tkanina poliestrowa – dakron i nylon. Kompozyty wysokiej wytrzymałości mogą być stosowane jedynie na olinowanie ( za wyjątkiem want ), przedłużacz rumpla i „wędkę” achtersztagu. Balasty mogą być wykonane z materiałów, których gęstość jest równa lub mniejsza od gęstości ołowiu.

03.00.06.Przestrzenie określone przez konstruktorów jako pływalnościowe powinny zostać wypełnione materiałami litymi i nie degradującymi się, nie wchłaniającymi więcej niż 8% wody (pianka poliuretanowa, PCV, styropian w szczelnych workach foliowych, wielokomorowa konstrukcja powietrzna składająca się z minimum 10 komór).

03.00.07. Balast wewnętrzny musi być nieruchomy i przylaminowany do struktury kadłuba.

03.00.08. Ogranicznik-blokada ruchu płetwy balastowej (mieczowej) powinien być skuteczny w każdych warunkach. Blokady muszą być nieprzestawialne podczas żeglugi i pewne w działaniu oraz mieć możliwość „plombowania” na czas regat.
Mogą one zostać zdemontowane na czas transportu jachtu jak również w przypadkach nadzwyczajnych z inicjatywy organizatorów regat, zgodnie ze wskazaniami instrukcji żeglugi.

03.00.09. Dolna krawędź zejściówki do kabiny powinna znajdować się na wysokości nie mniejszej niż 150 mm (rys.1) powyżej dna kokpitu w tym rejonie oraz co najmniej 300 mm ponad wodnicą pływania jachtu w trymie pomiarowym.
ROZDZIAŁ 4:

04.00.00. BEZPIECZEŃSTWO

04.00.01. Podczas regat na pokładzie jachtów musi się znajdować obowiązkowe wyposażenie zgodne z przepisami dotyczącymi strefy, w jakiej odbywają się regaty.
04.00.02. W przypadku braku ściślejszych przepisów lokalnych jachty muszą mieć na pokładzie:
-2 kamizelki asekuracyjne załogi,
-1 koło ratunkowe
-1 kotwicę o masie minimum 3,0 kg i połączoną z nią w sposób trwały linę o długości min. 20 m i średnicy 8 mm
-1 bosak,
-2 wiosła ( pagaje) o długości min. 1,20 m
-1 wiadro o pojemności 5 l minimum
-1 linę holowniczą o długości min. 10 m i średnicy 6 mm
Objętość komór wypornościowych, ich rozmieszczenie i materiał wypełniający podlega kontroli mierniczego klasowego.

ROZDZIAŁ 5:
05.00.00 Postanowienia końcowe
05.00.01 Zmiany w przepisach muszą być ogłoszone przez Zarząd SK „ŻAGLE 500”do 30 listopada roku poprzedzającego ich wprowadzenie.
05.00.01 Wszelkie problemy związane z interpretacją przepisów pomiarowych rozstrzyga Mierniczy Klasy „ŻAGLE 500” powołany przez Zarząd.
05.00.03 W trakcie regat, w przypadku nieobecności Mierniczego Klasy „ŻAGLE 500” sprawy pomiarowe rozstrzyga Delegat Klasy reprezentujący Zarząd SK „ŻAGLE 500”, który powołuje i przewodniczy Komisji Technicznej Regat i sporządza sprawozdanie z regat do Mierniczego SK „ŻAGLE 500”.
4.2. Komisja Techniczna Regat: składa się z trzech (włącznie z Delegatem) członków SK „ŻAGLE 500”. Jej zadaniem jest rozwiązywanie problemów związanych z interpretacją przepisów ogólnych i klasowych.
4.3. Mierniczy Klasy „ŻAGLE 500”: dokonuje pomiarów kontrolnych jachtów Klasy „ŻAGLE 500”, wystawia Świadectwo Klasyfikacyjne i prowadzi rejestr formularzy pomiarowych.

ROZDZIAŁ 6:


06.00.00. ŚWIADECTWO KLASYFIKACYJNE


06.01. Świadectwo Klasyfikacyjne jest dokumentem tożsamości jachtu Klasy „ŻAGLE 500”, musi zawierać format i dane określone wzorcem:
06.02. Numer Świadectwa Klasyfikacyjnego jest przypisany do danego jachtu, nie może być przenoszony na inny jacht.
06.03. Wymiana Świadectwa Klasyfikacyjnego może nastąpić tylko w przypadku zmiany nazwy jachtu, zmiany numeru rejestracyjnego lub właściciela.
060.4. Jacht może być pozbawiony Świadectwa Klasyfikacyjnego, gdy przestanie spełniać przepisy SK „ŻAGLE 500”. Decyzję taką podejmuje Zarząd SK„ŻAGLE 500” na wniosek Mierniczego Klasy lub Delegata Klasy.
06.05. Świadectwo Klasyfikacyjne nieodpłatnie uzyskuje jacht spełniający przepisy SK „ŻAGLE 500”, którego właścicielem jest członek SK „ŻAGLE 500”.
06.06. Świadectwo Klasyfikacyjne odpłatnie uzyskuje jacht spełniający przepisy SK „ŻAGLE 500”, którego właścicielem nie jest członek SK „ŻAGLE 500”, oraz w przypadku określonym w pkt 6.4. Wysokość tej opłaty ustala Zarząd SK „ŻAGLE 500” na każdy sezon regatowy.
06.07. Każdy jacht oprócz Świadectwa Klasyfikacyjnego musi posiadać Formularz Pomiarowy, wystawiony przez Mierniczego Klasy.


Zatwierdzono przez Zarząd SK„ŻAGLE 500”

Za Zarząd

Prezes Maciej Jaskuła






Zegrze dnia 09.01.2007

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 07:23 
Offline
Duża Gaduła

Dołączył(a): poniedziałek, 31 lipca 2006, 05:34
Posty: 186
Lokalizacja: gdynia
No to do dzieła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2007, 18:55 
Offline
Duża Gaduła

Dołączył(a): piątek, 19 listopada 2004, 18:00
Posty: 109
Lokalizacja: Giżycko
Admirał, Podeślij .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 11 stycznia 2007, 00:36 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
Podaj e-mail na priva [email protected]

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 11 stycznia 2007, 21:16 
Offline
Napisał więcej niż raz

Dołączył(a): wtorek, 11 kwietnia 2006, 17:49
Posty: 7
No to ja mam mały sprzeciw. W poprzedniej wersji przepisów nie było nic o minimalnej wysokości wolnej burty. Moje pływadło ma niski kokpit i nie spełnia tego wymogu. Co więc? bo chyba nie dyskwalifikacja? Skąd w ogóle taki pomysł?
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 12 stycznia 2007, 10:52 
Offline
Wielka Gaduła

Dołączył(a): środa, 28 lipca 2004, 11:32
Posty: 389
Lokalizacja: Krakow
Przemku!
Ja akurat bardzo się cieszę z tego przepisu, bo w pierwszej wersji przepisów on istniał. W oparciu o niego powstawał LG 500, Bucefał i Hobbit 500. Potem w przepisach przygotowanyh przez pana Jacka Centkowskiego taki przepis zniknął. Teraz powrócił, choć w okrojonej formie (wtedy minimalna wysokość burty na całej długości musiała wynosić 500 mm). Szkoda że nie wrócił przepis o szczelności skrzyni mieczowej = że jak w kabinie, to od podłogi do dachu kabiny, a jak w kokpicie, to od dna do podłogi kokpitu = tak w skrócie. Przez ten przepis LG 500, Twins i Hobbit mają miecze w kokpicie!

Wciąż nie zapisaliscie bezpośrednio, że talia, czy winda do napinania fału foka jest dozwolona! Jesli nie jest, to wyklucza zastosowanie rolera foka. A jeśli wyklucza stosowanie rolera, to dlaczego zabraniacie listew w foku? To się przysłowiowo "mało kupy trzyma"!

Zarządzilście zwiększenie masy minimalnej... trudno, niech tak zostanie. Będzie łatwiej spełnić stateczność.

W.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 15 stycznia 2007, 19:43 
Offline
Napisał więcej niż raz

Dołączył(a): środa, 8 listopada 2006, 21:46
Posty: 10
Lokalizacja: Łodygowice
Do Zarządu SK "ŻAGLE 500"

Mam parę uwag do Statutu oraz Przepisów!

STATUT
&11.p2. - po co rekomendacja ? i aż dwóch członków???
Czy mamy na celu stworzenie elitarnego stowarztszenia czy ogólnodostępnego ?
Co z ludżmi , którzy zbudują sobie łódkę i nie będą mieli znajomości w Stowarzyszeniu?
(dadzą komuś łapówkę?!!!)

PRZEPISY
1. Pełna wersja przepisów musi zawierać komplet rysunków pomiarowych (brak :grota , genakera , szerokośći kadłuba oraz długości kodłuba chociaż jest dość dokładny opis).

2.Zanurzenie - brak odnośników do rysunku oraz opisu i sposobu pomiaru wymiaru "F",
kto ma go określić ?(pomiar czy oświadczenie?).

3.Postanowienia końcowe:
Dotyczy punktu 05.00.01. - Mierniczy Klasy jest od egzekfowania przepisów a nie od interpretacji , po to jest Zarząd lub Komisja Techniczna Regat a w ostateczności
Walne Zgromadzenie Członków!

_________________
BUCEFAŁ 500


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 15 stycznia 2007, 20:59 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
W imieniu Zarządu odpowiadam:
1. Stowarzyszenie Klasy "ŻAGLE 500" jest dla członków, którzy składając deklarację członkowską i opłacając składki, zobowiązują się do przestrzegania Statutu. A że przyjęty statut wymaga "dwóch członków wprowadzających" to już wina Statutu. Trzeba poznać się z członkami, żeby móc przystąpić i działać bo z nieznajomymi współpracować nie sposób.
Jednakże nikt nikogo nie zmusza do członkostwa, szczególnie nieznajomych jednocześnie nie zamykając mu startów w klasie "ŻAGLE 500". Przeczytaj uważnie w temat Stowarzyszenie Klasy i tam w sprawozdaniu z 1 posiedzenia Zarządu jest napisane co dla "nie członków", którzy mają jachty i chcą żeglować w klasie.
2. Pełna wersja przepisów zawiera odpowiednie rysunki
3. Pomiar T jest jednoznaczny. F to wolna burta i mierzy się ją zgodnie ze szkicem.
4. Mierniczy Klasy jest od tego do czego upoważniło go Walne zebranie członków założycieli i "nie członkowie" nie mają nic do tego.

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 15 stycznia 2007, 23:12 
Offline
Napisał więcej niż raz

Dołączył(a): środa, 8 listopada 2006, 21:46
Posty: 10
Lokalizacja: Łodygowice
Do "W imieniu Zarządu"

od 1. - "to wina Statutu"??!! ,to kto go napisał , przecież to nie jest "Dekalog".
-eliminuje łódki z Grand Prix co jest sporą stratą.

od 2. Kiedy będzie ?

od 3. Tzn. że np mierniczy klasy wskoczy do wody i jakimś wodoodpornym mazakiem zaznaczy linię wodną (w trymie pomiarowym oczywiście!) i ponownie wyciągniemy łódkę na brzeg do dalszych pomiarow?

od 4."bez komentarza!!!"

_________________
BUCEFAŁ 500


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 16 stycznia 2007, 01:20 
Offline
Ma bardzo dużo wolnego czasu ...

Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 11:23
Posty: 1183
Lokalizacja: Gdańsk
Bez komentarza

_________________
CORS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 16 stycznia 2007, 06:53 
Offline
Duża Gaduła

Dołączył(a): poniedziałek, 31 lipca 2006, 05:34
Posty: 186
Lokalizacja: gdynia
Góralu
Żeby zmierzyć wolną burtę to mierniczy np na imprezie klasy QTC nie musiał wskakiwać i wyskakiwać z wody, robił to będąc suchym człowiekiem. Wykonywał to z bączka i nikt nie miał zastrzeżeń do dokładności jego pomiarów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL